Flora Vilalta

dijous, de juliol 22, 2010









MALGRAT L’AJUST EN INFRAESTRUCTURES A CAUSA DE LA
CRISI, ES MANTÉ EL COMPROMÍS EN INVERSIONS PREVIST A
L’ESTATUT



Davant la compareixença del ministre Blanco davant la Comissió de
Foment del Congrés per donar compte els ajustos que es portaran a
terme en la realització d’obra pública al conjunt de les comunitats
autònomes, cal destacar que pel que fa a Catalunya:

‐ Només 5 de les 182 obres de més d’1 MEUR que es duen
a terme a Catalunya es veuen greument afectades.

‐ Si bé Catalunya pot ser de les comunitats que més obres
rescindides té, juntament amb Cantàbria, Aragó i Castella-Lleó,
és també la comunitat que té més obres en curs. En aquest
sentit, cal destacar que percentualment afecta un 2,7% del
total de les obres i no és ni molt menys la comunitat més
afectada (Aragó 12%, Cantàbria 22% Castella –Lleó 9%
Astúries i València 3%, Murcia 8%, , Extremadura 10% ).

‐ NO S’HAN VIST AFECTADES per les rescissions les obres
de ferrocarrils a Catalunya algunes de les quals de gran
importància com l’alta velocitat o l’estació de la Sagrera.
Hi ha unes obres estratègiques per Catalunya que s’han vist
rescindides i per les quals cal reclamar fórmules per trobar-hi una
solució:
- Enllaç A-2-AP7 a Castellbisbal
- A-27 Valls-Montblanc
- A-2 Medinyà-Orriols


El Govern de la Generalitat, a través del Departament de
Política Territorial i Obres Públiques, treballarà per tal que el
Ministeri de Foment trobi fórmules per reprendre i impulsar
aquestes obres el més aviat possible.


FOMENT MANTÉ EL COMPROMÍS EN INVERSIONS PREVIST A
L’ESTATUT


- Malgrat les afectacions, perquè és lògic que Catalunya
participi solidàriament en la necessària reducció del dèficit,
cal posar de relleu que l’ajust garanteix totes les
inversions en ferrocarril i respecta la Disposició
Addicional Tercera.

- L’anunci confirma que es mantenen la resta d’inversions
previstes a Catalunya en carreteres, ports i aeroports i,
sobretot, l’aposta pel ferrocarril a Catalunya, i en concret,
per l’alta velocitat. NO ES TOCA cap de les grans obres
de l’AVE que estan en marxa: el túnel que creua
Barcelona, l’arribada de l’alta velocitat a Girona, el corredor
del Mediterrani i l’estació de la Sagrera.


- En qualsevol cas, la inversió en infraestructures a
Catalunya continua sent la més alta de la història i
supera amb escreix la dels vuit anys de Governs del
Partit Popular amb el suport de CiU.



fotogràfia El Segre.com